Poštovani čitaoče,

deca veoma rano počinju da se zanimaju za svet oko sebe, uočavaju odnose i pojave i reaguju na njih. Ta rana i prirodna radoznalost dece pruža širok spektar mogućnosti svima nama koji radimo sa decom predškolskog uzrasta, da im omogućimo različite stimulanse koji će uticati na razvoj misaonih struktura i procesa i obezbediti im dobru polaznu osnovu za naredne periode razvoja i sticanja znanja i poimanja u njima.

U procesu sticanja naučnih saznanja, naučnim metodama koje su primerene uzrastu deteta, deca su samostalna i misaono aktivna. Kroz igru uče, povezuju, prate, klasifikuju, bave se serijacijama, analizom i sintezom.

Očigledan je uticaj ovih aktivnosti na razvoj kognitivnih sposobnosti. Osim toga one utiču i na razvoj niza lepih i poželjnih osobina kao što su: istrajnost, upornost, strpljivost,tolerancija na različita mišljenja, radne navike…

Samostalnost u sticanju naučnih saznanja (kroz igru i eksperimentisanje), neosporno utiče na razvoj dečijeg samopuzdanja i samopoštovanja. Kroz interakciju i razmenu mišljenja, deca uče da poštuju druge. Zato mi u Vrtiću “Puž” istražujemo kosmos, otkrivamo zašto su izumrli dinosaurusi, saznajemo kako nastaju tornado, uragan ili cunami, uočavamo agregatna stanja vode i njeno kruženje u prirodi i kako i zašto se tela ponašaju na različitim temperaturama… Osnovna vodilja za izbor tema su dečija interesovanja.

Najznačajnija blagodet nauke u ranom uzrastu je u tome što kod dece stvara naviku da budu otvorena za sticanje novih saznanja, promišljanje i zaključivanje. Deca indirektno dobijaju poruku da je učenje lep, zanimljiv i permanentan proces, i da su pogrešni odgovori jednako korisni kao i tačni jer nas potstiču na dalja promišljanja i neodustajanja.
Srdačan pozdrav iz naučnog kluba vrtića “Puž”.

Do sledeće teme ostajete dobri i otvoreni da svaki dan naučite nešto novo.